vineri, 22 iulie 2016

Sfarsitul lumii in alb si negru de Theodore Roszac

Carte este de la inceput extrem de atragatoare prin coperta si sinopsisul de pe spate.Totusi povestea din interior difera de ce e prezentat prin faptul ca nu s-a facut simtita crima,sau nu am remarcat-o eu.
Coperta te duce cu gandul la ceva cu creaturi intunecate,vampiri,strigoi,sau alte astfel de intruchipari ale lumii demonice.Dupa mine,aceasta poate fi o istoriei a filmelor mute,un real-story,cu tente de dark-horror,dar in majoritatea romanului este o monografie a vietii profesorului de cinematografie de la UCLA, Jonathan Gates care studiind filmele unui anume Max Castle,este prins intr-un vartej de conflinte,actiuni erotice,crime,disparitii suspecte,si Sfarsitul lumii in anul 2012.
Am uitat sa mentionez faptul ca actiunea se deruleaza pe la 1940-1950,ceea ce adduce un plu
s romanului.
Spre surprinderea mea,avem parte si scene extreme de nuditate,tehnici sexuale iesite din comun,dar care se potrivesc,si completeaza nebunia create de autor.Da,ai citit bine,romanul e nebunie in stare solida,dar cand o citesti parca se materializeaza intr-o cascada de imagini spectaculoase.
Personajele sunt fermecatoare,dar ce-mi place la ele ,e faptul ca isi expun viata treptat,lasandu-ne pe noi sa scoate la suprafata anumite detalii.
Actiunea se deruleaza rapid,stilul autorului este caustic,natural,seducator.E una din cartile alea care iti rapeste nopti la rand,iti blocheaza mintea,te sechestreaza in paginile ei,fara o cale de scapare.
Si asta nu e ceva rau,din contra.
As putea scrie pagini cu ce mi-a placut,dar ar fi de prisos,pentru ca orice parere de-a mea nu se ridica la inaltimea romanului.
Va recomand romanul daca vreti sa vedeti ce ne pregatesc calugarii pentru sfarsitul omenirii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu